Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016

Κοινό πλαίσιο ΑΡ.ΔΙ.Ν., Contra Legem_Ε.Α.Α.Κ. και ανένταχτοι για τη Συνέλευση Νομικής της 25ης Φεβρουαρίου

(Στη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Φοιτητών Νομικής της 25ης Φεβρουαρίου, το κοινο πλαισιο αρδιν-εαακ-ανένταχτοι επικρατησε με 67 ψηφους εναντι του πλαισιου της αφπ με 39.

Στον πρωτο γυρο το κοινο πλαισιο πηρε 59 ψηφους, το πλαίσιο αφπ 38, αρεν 10 και πκσ 9.)


                     

Το τέλος της εξεταστικής περιόδου βρίσκει το φοιτητικό κόσμο και γενικά την κοινωνία αντιμέτωπη με μια πολύπλευρη κυβερνητική επίθεση τόσο στον τομέα της κοινωνικής ασφάλισης και της εργασίας, όσο και της παιδείας. Για πρώτη φορά μετά το 2012 βλέπουμε μεγάλες λαϊκές κινητοποιήσεις ενάντια στο νέο (αντι)ασφαλιστικό νομοσχέδιο που προωθείται από τη συμμαχία Ε.Ε.- Δ.Ν.Τ.-κυβέρνησης. Την ίδια στιγμή, οι ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις στη Συρία εντείνουν τις προσφυγικές ροές προς την Ευρώπη, η οποία αντιδρά με πρωτοφανή μέτρα καταστολής (στρατόπεδα συγκέντρωσης, 
Frontex, κλείσιμο συνόρων). Η κατάπτυστη συμφωνία Γερμανίας -Τουρκίας -Ελλάδας με το ΝΑΤΟ φέρνει την απειλή πολέμου στην περιοχή πιο έντονα από ποτέ κατοχυρώνοντας το καθεστώς συνδιαχείρησης στο Αιγαίο.
Αναφορικά με το νέο ασφαλιστικό, αυτό περιλαμβάνει συνταξιοδότηση στα 67 έτη, εγγυημένη εθνική σύνταξη πείνας στα 384 ευρώ (με τους δανειστές να ζητούν 250), τριπλασιασμό των ασφαλιστικών εισφορών για τους αγρότες και αύξηση στο 38,4% των εισφορών για τους ελεύθερους επαγγελματίες. Με τις αλλαγές αυτές το σύστημα της ασφάλισης μετατρέπεται ουσιαστικά από αναδιανεμητικό-αλληλέγγυο σε ανταποδοτικό, η ασφάλιση μετατρέπεται από καθολικό κοινωνικό δικαίωμα σε ατομική υποχρέωση. Από τη διάλυση της κοινωνικής ασφάλισης προφανώς επωφελούνται οι ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, εφόσον θα παρέχουν σαν εμπόρευμα υπηρεσίες υγείας και πρόνοιας μόνο για τους έχοντες.

Στόχος της μεταρρύθμισης αυτής είναι η ταξική αναδιάρθρωση της ελληνικής κοινωνίας με την υπαλληλοποίηση των μικρομεσαίων ελεύθερων επαγγελματιών και αυτοαπασχολούμενων (μηχανικοί, δικηγόροι, νέοι επιστήμονες, αγρότες). Εστιάζοντας στους ελεύθερους επαγγελματίες, και ιδιαίτερα στους νέους επιστήμονες, η υπέρμετρη αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών εντείνει το φαινόμενο της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας, αυξάνει την ανεργία και καθιστά την άσκηση επαγγέλματος προνόμιο λίγων, με μόνη άλλη επιλογή τη μετανάστευση. Για παράδειγμα, ένας νέος δικηγόρος καλείται να καταβάλλει εισφορές ύψους 2800 ευρώ ετησίως ακόμα κι αν έχει μηδενικό εισόδημα, με βάση τεκμαρτό εισόδημα 586 ευρώ το μήνα (κατώτατος μισθός), και στην ουσία πετιέται έξω από το επάγγελμα. Όλα τα παραπάνω συνιστούν απόρροια των βάρβαρων νεοφιλελεύθερων πολιτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που αποσκοπούν μεταξύ άλλων στην πλήρη εξατομίκευση των εργασιακών σχέσεων, με ατομικό μισθό πείνας λόγω του ύψους της ανεργίας, με τις ατομικές συμβάσεις εργασίας να αντικαθιστούν τις συλλογικές και τον ατομικό ασφαλιστικό κουμπαρά κάθε εργαζομένου να αντικαθιστά το ενιαίο σύστημα ασφάλισης.

Η νέα γενιά που θα βιώσει τον ευρωπαϊκό εργασιακό μεσαίωνα είναι η ίδια που σήμερα έρχεται αντιμέτωπη με την διάλυση του δημόσιου δωρεάν χαρακτήρα του πανεπιστημίου και την διαρκή επιδείνωση των όρων σπουδών της. Το πλαίσιο της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης συνθέτουν, αφ’ ενός οι ευρωπαϊκές κατευθύνσεις που προβλέπει η Συνθήκη της Μπολόνια και η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ, αφ’ ετέρου η εντεινόμενη υποχρηματοδότηση που λειτουργεί ως καταλύτης για την εφαρμογή αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων. Από τα νέα, εξοντωτικά προγράμματα σπουδών, τη διάσπαση των γνωστικών αντικειμένων και των ενιαίων πτυχίων, τις συγχωνεύσεις σχολών και τμημάτων, τη διάλυση της φοιτητικής μέριμνας (λέσχη, συγγράμματα, εστίες, κλπ) μέχρι τις φωνές που ζητούν επιβολή διδάκτρων στα προπτυχιακά και κατάργηση του ασύλου ο στόχος είναι κοινός:
·              Η μετακύλιση του κόστους φοίτησης από το δημόσιο στους φοιτητές και τις οικογένειές τους
·              Η λειτουργία των ΑΕΙ/ΤΕΙ με όρους αγοράς και η χρηματοδότηση της έρευνας από ιδιωτικά κεφάλαια που θα εξυπηρετούν δικούς τους, κερδοσκοπικούς σκοπούς σε βάρος των πραγματικών αναγκών του φοιτητή και της επιστήμης
·              Η δημιουργία ενός νέου μοντέλου εργαζομένου, ευέλικτου, εξειδικευμένου, προσαρμοσμένου απόλυτα στις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
·              Η δημιουργία ενός πανεπιστημίου για λίγους και εκλεκτούς, στο κόστος του οποίου τα φτωχά λαϊκά στρώματα δε θα μπορούν να αντεπεξέλθουν.
·              Η φίμωση και καταστολή κάθε συλλογικότητας και ατόμου που μάχεται ενάντια σε όλα τα παραπάνω.
Στην ίδια κατεύθυνση κινείται το νομοσχέδιο Φίλη, που αναμένεται να αποτελέσει τη συνέχεια των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων των προηγούμενων κυβερνήσεων (βλ. Νόμος Διαμαντοπούλου- Αρβανιτόπουλου). Προκειμένου να μην υπάρξουν μαζικές και αγωνιστικές αντιδράσεις στο νέο νόμο, που είναι στην ουσία ένα 3ο μνημόνιο για την παιδεία, έχει στηθεί τους τελευταίους μήνες ένα ολόκληρο κυβερνητικό show δήθεν δημοκρατικού «εθνικού διαλόγου για την παιδεία», στον οποίο όμως σαν βάση συζήτησης έχουν τεθεί οι μνημονιακές δεσμεύσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που περιλαμβάνουν μείωση του αριθμού των φοιτητών και για αυτοχρηματοδότηση των ιδρυμάτων (με δίδακτρα ή και χορηγίες). Θεωρούμε ότι το φοιτητικό κίνημα δεν πρέπει να προσφέρει νομιμοποίηση με τη συμμετοχή του σε καμία συζήτηση για αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις.
Στο πλαίσιο της προσπάθειας για ένα πανεπιστήμιο χαμηλού κόστους, βασικές δομές του πανεπιστημίου (λέσχη, καθαριότητα, φύλαξη) παραχωρούνται σε ιδιωτικές εργολαβικές εταιρίες, που απασχολούν εργαζόμενους με μισθούς πείνας και χωρίς εργασιακά δικαιώματα. Χαρακτηριστική περίπτωση της εργολαβικής ασυδοσίας είναι και οι πρόσφατες απολύσεις 14 εργολαβικών υπαλλήλων του ΑΠΘ, με ευθύνη και της Πρυτανείας, η οποία διατείνεται ότι «λεφτά δεν υπάρχουν». Την ίδια στιγμή το σύστημα της εργολαβίας κοστίζει παραπάνω από την πρόσληψη του προσωπικού απευθείας απ το πανεπιστήμιο, στο μέτρο που περιλαμβάνεται η υπέρογκη αμοιβή του εργολάβου-ιδιώτη.
Σε αυτό το ήδη εχθρικό προς το φοιτητή πανεπιστήμιο έρχεται να προστεθεί η εντατικοποίηση του προγράμματος σπουδών και η πρωτοφανής καθηγητική αυθαιρεσία που στη σχολή μας έγινε ιδιαίτερα αισθητή στην εξεταστική περίοδο: θέματα που δεν έχουν διδαχθεί ποτέ, αυξημένη δυσκολία, μεροληπτική επιτήρηση και βαθμολόγηση, γραπτά που χάνονται, απουσία διευκρινιστικών απαντήσεων, καθυστέρηση στην δημοσίευση των αποτελεσμάτων...  Πτυχή της αυθαιρεσίας αυτής είναι και η φίμωση των συλλογικοτήτων που παρεμβαίνουν στη σχολή μας, με την παρεμπόδιση κάθε συνδικαλιστικής πρακτικής.
Καλούμε κάθε φοιτητή που βιώνει αυτό το αδιέξοδο να συμμετέχει στις αγωνιστικές δράσεις του συλλόγου μας, να δώσει μέχρι τέλους τη μάχη για ένα δημόσιο δωρεάν πανεπιστήμιο και για την απόσυρση του νέου ασφαλιστικού εκτρώματος του Κατρούγκαλου, μακριά από μικροσυντεχνιακές λογικές, στο δρόμο μαζί με τις προοδευτικές δυνάμεις που παλεύουν για αξιοπρεπείς όρους ζωής και εργασίας.

Παλεύουμε για:
·         Απόσυρση του νέου ασφαλιστικού- Εργασία και κοινωνική ασφάλιση για όλους
·         Κατάργηση των νόμων Διαμαντοπούλου/Αρβανιτόπολου – Δημόσια δωρεάν παιδεία για όλους, προσαρμοσμένη στις δικές μας ανάγκες
·         Έξω οι εργολαβίες-Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εργαζομένους του ΑΠΘ
·         Καμία εμπλοκή του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο- Όχι στην Ευρώπη-φρούριο
·         Κατάργηση των μνημονίων, ρήξη με τους δανειστές, έξοδος από την Ε.Ε. –Ανατροπή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ
Προχωράμε σε:
·         Συμμετοχή στην πορεία ενάντια στο νέο ασφαλιστικό, Σάββατο 27/02, 12μμ στο Άγαλμα Ελ. Βενιζέλου
·         Αποκλεισμό των δικαστηρίων μαζί με την Επιτροπή Αγώνα Δικηγόρων και το Δικηγορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης την Τρίτη 01/02 στις 8:30πμ.
·         Διοργάνωση ενημερωτικής εκδήλωσης για το νέο ασφαλιστικό από το   Σύλλογο Φοιτητών Νομικής
·         Στήριξη των κινητοποιήσεων ενάντια στις απολύσεις των εργολαβικών υπαλλήλων και κατάληψη της Πρυτανείας στις 02/03
·         Παράσταση διαμαρτυρίας στην Κοσμητεία με αιτήματα:
- την διεξαγωγή της εξέτασης με σεβασμό στο φοιτητή και την εισαγωγή αντικειμενικότερου συστήματος διάθρωσης των εξεταστέων θεμάτων με ακριβή αναγραφή της βαθμολόγησης του κάθε ερωτήματος.
-την υπογραφή απ’ τον κάθε φοιτητή κατάστασης με το πέρας της εξέτασης που θα πιστοποιεί ότι εξετάστηκε στο μάθημα προκείμενου να μη φέρει την ευθύνη για απώλεια γραπτού.
- ώρες ακρόασης και διευκρινήσεων σε όλα τα μαθήματα που εξετάστηκαν με σαφή και σοβαρή αιτιολόγηση της βαθμολόγηση καθώς και δημοσίευση ενδεικτικών απαντήσεων των θεμάτων στην ιστολοσελίδα της σχολής.
- την απαγόρευση της συλλογής παρουσιών, με οποιαδήποτε μορφή είτε ως προϋπόθεση για προφορική εξέταση, είτε ως μπόνους.
- Ανθρώπινους ρυθμούς σπουδών - λιγότερες ώρες μαθημάτων.
- Κατάργηση των προαπαιτούμενων για όλους.
- Επαναφορά της επαναληπτικής διδασκαλίας και εξέτασης για όλους
- Ελευθερία λόγου και συνδικαλιστικής δράσης στη σχολή μας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου